Wybierając takie życie, jakie chcesz przeżyć, pozostawaj blisko ludzi, których potrzebujesz.Apeluje o to w swojej książce W życiu możesz wybierać autor, William Glasser, znany psychiatra i prezes Instytutu Williama Glassera. Utrzymuje on, że takie problemy ludzkości, z którymi przychodzi nam walczyć, jak: przemoc, przestępczość, maltretowanie dzieci i współmałżonków, alkoholizm, narkomania, przedwczesna, pozbawiona miłości inicjacja seksualna, są wynikiem niesatysfakcjonujących związków. Książka poświęcona jest wyjaśnieniu, dlaczego tak jest i co robić, aby lepiej układać swoje stosunki z innymi.Autor koncentruje się na czterech głównych typach stosunków międzyludzkich w naszych czasach naprawy. Są to relacje między mężem a żoną, rodzicem a dzieckiem, nauczycielem a uczniem, kierownikiem a pracownikiem.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "Choice theory" 1998.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Witamy w biurowym zoo Tyt. oryg.: "Willkommen in Kollegenzoo : von Aktenwurm bis Vorzimmerdrachen - entdecken Sie die faszinierende Welt der Bürobewohner,".
Satyryczna wycieczka do biurowego zoo - świata pracy, gdzie rządzą pierwotne instynkty. Niejedno biuro przywodzi na myśl zoo - tutaj kociak marketingu wodzi na pasku pawia firmowego, tam zaś mól papierkowy zagrzebuje się w archiwum, a tu dla odmiany można pożartować sobie odrobinę z wiecznie zasapanego susła melancholijno-aspołecznego, który nie daje się wyprowadzić z równowagi nawet wyrafinowanym instrygom hieny bardzo niekoleżeńskiej.
UWAGI:
Publ. klubu Świat Książki nr 6557.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka "Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci" wyróżniona została prestiżową Nagrodą Krzysztofa (Christopher Award) "za afirmację najwyższych wartości duchowych człowieka". Autorki opowiadają w niej o tym, jak uczyły się same, krok po kroku, ulepszać życie swoich rodzin. Korzystając z własnych doświadczeń, a także z doświadczeń innych rodziców, przekazują wzruszające i przekonujące świadectwa takiego sposobu porozumiewania się z dziećmi, który pozwala u obu stron wyzwolić to, co najlepsze.